Algemeen

Ik heb een klacht. Wat nu?
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met u op voor een inhoudelijke reactie. Indien de klacht niet door Bladenbox opgelost kan worden, kunt u contact opnemen met de Online geschillen beslechting via Europees ODR Platform
Herroepingsrecht
Wat doet Bladenbox met mijn persoonsgegevens?
Uw naam- en adresgegevens worden vastgelegd op het moment dat u een abonnement aanvraagt via Bladenbox. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor het activeren van het abonnement. Na activatie van uw abonnement zijn uw gegevens eigendom van de uitgever van het betreffende magazine.
Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?
Dat kan. Indien u een account heeft, kunt u uw gegevens hier wijzigen: mijn account. LET OP! Dit gebeurt niet met terugwerkende kracht op abonnementen uit een eerdere bestelling. Indien u een adreswijzigng wilt doorvoeren voor reeds bestelde abonnementen, kunt u dit doorgaans doen via deze website. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende magazine (door op het magazine te zoeken in het zoekveld: “Zoeken op titel….”) en klik op “Ik wil mijn adres wijzigen”. Indien u het desbetreffende blad niet kan vinden, dan kunt kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met u op voor een inhoudelijke reactie.
Kan ik mijn persoonsgegevens inzien?
Dat kan. Indien u hiervan gebruik wilt maken, kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina.
Wat voor garantie heb ik op de tijdschriften?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij staan ervoor in dat alle producten voldoen aan uw redelijke verwachtingen. Mocht dat niet het geval zijn, kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina.

Over het bestellen van een (cadeau)abonnement

Hoe kan ik een abonnement cadeau geven?
Als u een abonnement in uw winkelwagen plaatst, dan word er gevraagd of het abonnement voor u zelf is, of een cadeu voor iemand anders. Indien u het abonnement cadeau wilt doen, klik dan op: “Geef een abonnement cadeau”. Vergeet niet bij de adresgegevens een correct bezorg -en factuuradres in te vullen. Cadeauabonnementen stoppen automatisch na afloop van de abonnementsperiode.
Ik heb het verkeerde abonnement aangevraagd of ik heb een abonnement dubbel aangevraagd. Wat nu?
Dan kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina. Onze medewerkers zoeken dan samen met u naar een gepaste oplossing.
Ik heb een abonnement aangevraagd, maar geen orderbevestiging ontvangen. Is mijn aanvraag doorgekomen?
Indien u uw emailadres correct heeft ingevoerd en u heeft ook in uw SPAM-box geen email van ons ontvangen, dan is de aanvraag waarschijnlijk niet aangekomen. Kijkt u aub na 24 uur nogmaals. Heeft u dan nog niets ontvangen, dan kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil er toch vanaf zien. Wat doe ik dan?
Neemt u zo snel mogelijk, maar ten hoogstens 14 dagen na het plaatsen van deze bestelling, contact op met ons via +31 (0)251 – 257924.
Wat is de geldigheidsduur van een aanbieding?
Alle aanbiedingen gelden zolang ze op de pagina van het betreffende magazine vermeld staan. Voor aanbiedingen met een welkomstgeschenk geldt zolang de voorraad strekt. Ziet u een eerdere aanbieding niet meer op deze pagina staan, dan is deze helaas niet meer geldig. Heeft u hier vragen over, dan kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina.
Welk BTW percentage wordt gehanteerd bij mijn bestelling?
Er geldt voor alle aanbiedingen dat de genoemde prijzen inclusief BTW zijn, tenzij anders vermeld.

Over een welkomstgeschenk

Wanneer ontvang ik het welkomstgeschenk dat ik krijg bij het abonnement?
Uw welkomstgeschenk ontvangt u binnen vier weken na ontvangst van uw betaling. Aanbiedingen gelden zo lang de voorraad strekt.
Ik krijg een welkomstgeschenk bij het door mij bestelde cadeauabonnement. Kan ik deze op een ander adres (de ontvanger van het cadeauabonnement) laten bezorgen?
Welkomstgeschenken worden altijd naar de betaler van het abonnement gestuurd. U kunt desgewenst het geschenk cadeau geven aan de ontvanger van het cadeauabonnement.
Kan ik mijn welkomstgeschenk ruilen?
Dat is helaas niet mogelijk. Van ieder welkomstgeschenk is een beperkte voorraad beschikbaar.
Indien een welkomstgeschenk beschadigd of niet bij u is aangekomen, laat ons dat dan aub weten via +31 (0)251 – 257924.

Over het betalen van een abonnement

Hoe kan ik een bestelling betalen?
Wat zijn de kosten per betaalmethode?
Bladenbox hanteert geen kosten per betaalwijze.

Over het doorgeven van een naam- of adreswijziging

Hoe kan ik een naam- of adreswijziging doorgeven?
Indien u een account heeft, kunt u uw gegevens hier wijzigen: mijn account. LET OP! Dit gebeurt niet met terugwerkende kracht op abonnementen uit een eerdere bestelling. Indien u een adreswijzigng wilt doorvoeren voor reeds bestelde abonnementen, kunt u dit doorgaans doen via deze website. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende magazine (door op het magazine te zoeken in het zoekveld: “Zoeken op titel….”) en klik op “Ik wil mijn adres wijzigen”. Indien u het desbetreffende blad niet kan vinden, dan kunt kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met u op voor een inhoudelijke reactie.

Over het beëindigen van een abonnement

Hoe kan ik weten wanneer mijn abonnementsperiode afloopt?
Bij elk abonnement staat op de product-details pagina onderin de beschrijving vermeld uit hoeveel nummers een abonnement bestaat. Persoonlijke abonnementen worden daarna automatisch verlengd (tenzij opgezegd). Cadeau abonnementen zullen automatisch stoppen na dit aantal nummers.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen en hoe lang van tevoren moet ik dit doen?
Voor ieder tijdschrift geldt een ander opzegtermijn en ook de wijze van opzeggen verschilt. Doorgaans kunt op opzeggen via deze website. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende magazine (door op het magazine te zoeken in het zoekveld: “Zoeken op titel….”) en klik op “Ik wil mijn abonnement beëindigen”. Indien u het desbetreffende blad niet kan vinden, dan kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina.
Loopt mijn abonnement automatisch af of moet ik het zelf opzeggen?
Cadeau- en proefabonnementen lopen automatisch af, tenzij in de tekst anders is vermeld. Andere abonnementen worden omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd, tenzij het abonnement tijdig en volgens de, voor dat magazine, geldende regels is opgezegd.
Wat is mijn opzegtermijn?

Wanneer u op kunt zeggen, hangt af van het abonnement. Na afloop van de actieperiode waar u zich voor heeft aangemeld geldt er een opzegtermijn (Dit geldt niet voor proef- en cadeauabonnementen).

Publiekstijdschriften

  • Voor tijdschriften die minstens één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
  • Voor tijdschriften die minder dan één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.

U vindt de abonnementsvoorwaarden voor uw magazine terug in de colofon van het betreffende magazine.

Vaktijdschriften
Vaktijdschriften zijn opzegbaar aan het einde van iedere abonnementstermijn. Dit betekent dat u uiterlijk een door de uitgever bepaald aantal weken voor afloop van de huidige abonnementenstermijn uw abonnement opgezegd dient te hebben. De opzegtermijn vindt u in de colofon van het tijdschrift.

Over het ontvangen van tijdschriften

Wanneer ontvang ik het eerste nummer van mijn abonnement?
Uw abonnement gaat automatisch in met ingang van het eerstvolgende nummer. Dit houdt in dat u gemiddeld tussen de 2 en 4 weken later uw eerste nummer ontvangt bij een weekblad. Voor maandbladen geldt een maximale termijn van 3 maanden (bij verschijning van 4x per jaar).
Ik heb een nummer van mijn abonnement niet ontvangen. Kan ik deze alsnog ontvangen?
Doorgaans kunt u een eerder nummer laten nasturen via deze website. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende magazine (door op het magazine te zoeken in het zoekveld: “Zoeken op titel….”) en klik op “Ik heb mijn tijdschrift niet ontvangen”. Indien u het desbetreffende blad niet kan vinden, dan kunt u contact opnemen via de klantenservice pagina.

Over het nabestellen van reeds verschenen nummers

Ik wil een reeds verschenen nummer nabestellen. Kan dat?
Dat kan. Indien eerder verschenen nummers na te bestellen zijn, kunt u deze vinden op bladenbox.nl
nl_NLNederlands